Activatie & Innovatie
Let’s create
Buitenreclame is als enige medium in staat om alle zintuigen te prikkelen. Een visueel medium met veel creatieve mogelijkheden waarbij passanten ook kunnen Ruiken, Proeven, Voelen en Horen.
Buitenreclame is als enige medium in staat om alle zintuigen te prikkelen. Een visueel medium met veel creatieve mogelijkheden waarbij passanten ook kunnen Ruiken, Proeven, Voelen en Horen.
Snoepen uit een reclamevitrine gevuld met kleurrijke macarons tot een vers fruit abri van La Place zijn voorbeelden van campagnes waarbij passanten konden proeven. Ook 5th Saeson maakte gebruik van de creatieve mogelijkheden en bedekte de poster met mini zakjes gedroogd fruit, zo diende het reclamevak eerst als uitgiftepunt voor sampling en daarna kwam de campagneboodschap tevoorschijn..
Luisteren naar Ruben van de Meer die namens Nutella tijdens Nationale Complimentendag voorbijgangers complimenteert, of een zogenaamde sound shower die de boodschap via een speciale speaker heel gericht verspreidt zodat de omgeving er geen hinder van ondervindt. De interactieve audiosystemen die wij hebben ontwikkeld maken het mogelijk de advertentie te verrijken met geluid.
Van een tram die voor het nieuwe seizoen van Heel Holland Bakt de geur van vers gebakken appeltaart in de straten achterlaat, tot tramhaltes waarin tijdens de kerstcampagne van Sky Radio frisse dennengeur is te ruiken. Of tijdens het wachten het nieuwste parfum van Rituals testen of de geurstokjes van Robijn ervaren, het is allemaal mogelijk met (interactieve) geurdispensers.
Je handen warmen aan de poster van Chocomel, of Max Verstappen die passanten op een frisse champagne douche trakteert, merken kunnen via buitenreclame ook, door letterlijk te laten voelen, de interactie met consumenten aangaan.
Ook visueel zijn er met de komst van Augmented Reality steeds meer mogelijkheden. Hierdoor is wat je uiteindelijk te zien krijgt veel meer dan het in eerste instantie lijkt. Zodra je de poster scant zit er namelijk nog een hele wereld achter. Zo barstte Joel Beukers uit de poster om zijn voedingssupplementen aan te prijzen.
Voorbijgangers kunnen ook via de poster een koppeling maken met de AR mogelijkheden binnen verschillende social media platformen. Zoals het spelen van een zomerse Malibu game bijvoorbeeld. Na het scannen van een Snapcode, werden hier filters in de lenzen van Snapchat ontgrendeld.