Let's connect
  • Case: War Child impressie 1
  • Case: War Child impressie 2
  • Case: War Child impressie 3
  • Case: War Child impressie 4
  • Case: War Child impressie 5

War Child

War Child lanceerde op het Rembrandtplein de campagne ‘Elk kind telt’. Centraal in de actie: een donatie-abri waarin we het doneren net zo makkelijk maakten als de check-in voor de tram. We integreerden een mobiel pinapparaat in een digitaal reclamescherm. Eén tap = één donatie waarmee je kinderen in oorlog helpt. En meteen daarna: een digitaal bedankje op het scherm.

In een wereld die steeds vaker in brand lijkt te staan, wil War Child mensen letterlijk stil laten staan. Maar niet om te wachten, maar om te geven. ‘We wilden de kracht van publieke ruimte inzetten om iets concreets te doen,’ zegt Ernst Suur, directeur van War Child. ‘Niet scrollen, niet wachten, maar geven.’ En dat kan nu dus rechtstreeks vanuit deze wachtruimte voor het OV.

De tramhalte fungeert als actievatieruimte, waarin bewustwording en directe actie samenkomen. Tap to pay: een voorbijganger kan met telefoon of pas contactloos betalen en ergens ter wereld krijgt een kind in oorlog toegang tot hulp. Simpel, maar impactvol.

Bekijk in presentatie modus Deel deze case
Terug naar cases
Case: War Child impressie 1
Case: War Child impressie 2
Case: War Child impressie 3
Case: War Child impressie 4
Case: War Child impressie 5
War Child
1 / 5