Adformatie en Boomerang FT. lanceerden recent FT. Opinion, waarbij een panel van tien creators campagnes beoordeelt vanuit het perspectief van Gen Z.
De afgelopen maand werden zij bedolven onder te gekke nieuwe campagnes die o.a. aandacht hebben getrokken op social media. In de eerste FT. Opinion werd het vergrootglas gelegd op de voorjaarscampagne van Hornbach, waarin de door O₂H Creative Solutions ontwikkelde groeiende mupi’s een belangrijke rol speelden. Wat vindt, de Boomerang FT Opinion-crew van deze campagne ‘Ieder voorjaar een nieuw begin’ waarmee Bouwmarkt Hornbach het euforische gevoel van de shift in seizoen en het naderende zomergevoel wil opwekken.
Denzel Balois: ‘Wat een heerlijk gore tv-reclame! Ik kan hier persoonlijk erg om lachen, ondanks de negatieve reacties die ik voorbij hoor komen. Ik zag deze reclame voor het eerst in de bioscoop en kon mijn ogen niet wegtrekken van het scherm. Ik wist niet waar ik naar zat te kijken, totdat Hornbach in beeld kwam en toen dacht ik, ik had het kunnen weten. Hornbach staat voor mij bekend om hun visueel opvallende reclames en deze hoort daar ook weer zeker bij. (Weder)geboren worden en groeien is mooi, maar is niet altijd mooi. De boodschap, ‘Elk voorjaar een nieuw begin’, hebben ze aangevlogen als iets heel natuurlijks en organisch. De letterlijk uit de grond groeiende Mupi’s (verlicht reclamebord, red) zijn slim bedacht en geweldig uitgevoerd. Deze campagne blijft voor mij in het geheugen.’
Noud van der Grift: ‘Ondanks dat ik geen lineaire tv meer kijk, weet ik zeker af van deze campagne, dit komt in mijn ogen door een vernieuwende Out of Home-uitwerking in samenwerking met JCDecaux. Hornbach en JCDecaux noemen het de nieuwe standaard voor de inzet van Out Of Home, en ik ben het met ze eens.
Met een groeiende hoeveelheid OOH reclames, 11 procent omzetgroei in 2023 (outreach.nl), is het nodig om te onderscheiden. Dat doet Hornbach in mijn ogen uitstekend door het origineel aanvliegen van de “grote lenteschoonmaak”en de sterke offline en online executie.
Ik ben groot fan van dit concept waarmee Hornbach het platform, de Mupi (reclamebord van binnenuit verlicht, red) , en de campagne als één laat voelen, je zal de campagnelink misschien niet direct leggen, maar het blijft zeker hangen.’