In opdracht van Digital Radio NL (een samenwerking van de NPO en de Vereniging van Commerciële Radio/VCR) verzorgde O₂H Creative Solutions samen met Out of Home Masters de invulling van een DAB+ campagne op de digitale displays van CS Digital Media op tankstations. Het doel was om ervoor te zorgen dat DAB+ meer onder de aandacht wordt gebracht.
Tijdens het tanken staan mensen kort te wachten waardoor zij direct de reclame zullen zien. Dit is ideaal omdat de buitenreclame op een plek hangt waar mensen toch even moeten stoppen.
Bij deze reclame-uiting is er ontzettend slim gebruik gemaakt van vehicle detection, waarbij kentekens worden gescand. Dit werd ingezet om zo enkel de gewenste doelgroep te bereiken. Alleen auto’s welke standaard zijn uitgerust met een DAB+, jonger dan het bouwjaar december 2020, werden getarget.
Op de display werd ook aangegeven hoeveel liter de persoon had getankt en hoeveel diegene moest afrekenen. Daardoor werd de aandacht van de persoon die aan het tanken was ook getrokken. Dit komt omdat dat de informatie is die je normaal ook te zien krijgt.
Op de displays werden wel tien verschillende DAB+ uitingen van Dj’s/presentatoren van diverse radiostations, parallel aan het uitzendschema van hun radioprogramma, op de displays getoond. Wanneer je een van de dj’s hoorde tijdens het programma, was dat dus ook degene die er op de uiting werd getoond!